سئو تکنیکال برای موبایل
سئو تکنیکال چیست + 12 گام اساسی سئو تکنیکال که باید در سایت خود رعایت کنید
بهینهسازی سایت برای موبایل یک فرآیند پیچیده اما ضروری است که تأثیر زیادی بر تجربه کاربری و رتبهبندی سایت در موتورهای جستجو دارد. با رعایت اصول و نکات مطرح شده در این بخش، میتوانید مطمئن شوید که سایت شما برای کاربران موبایل بهینه و کاربرپسند است. در نهایت، بهینهسازی موبایل نه تنها برای بهبود تجربه کاربری بلکه برای افزایش رتبهبندی و ترافیک سایت نیز حیاتی است. بنابراین، بهینهسازی موبایل باید یکی از اولویتهای اصلی هر استراتژی سئو باشد. با توجه به اهمیت روزافزون دستگاههای موبایل، نادیده گرفتن این جنبه از سئو میتواند به شدت به رتبهبندی و عملکرد سایت شما آسیب برساند.
بنابراین از طریق این فایلها میتوانید متوجه شوید که چه محتوایی در چه ساعتی کراول شده است. این اطلاعات به شما در بررسی بودجه محتوا و موانع احتمالی ایندکس شدن توسط رباتهای مختلف کمک میکند. ممکن است وسوسه شوید که این بخش از سئو را به کلی نادیده بگیرید و از آن بگذرید، اما باید بدانید که سئو تکنیکال نقش بسیار مهمی در افزایش ترافیک وبسایت ایفا میکند. ممکن است زمانی محتوای شما کاملاً بینقص و مفید باشد، اما موتورهای جستجو نتوانند آن را درک کنند. بدون در نظر گرفتن معیارهای سئو تکنیکال، موتورهای جستجو نمیتوانند محتوای شما را به خوبی درک کنند.
برای قرار گرفتن در بخش گوگل دیسکاور به استفاده از تگهای خاص یا دادههای ساختاریافته نیازی نیست. در واقع به گفته گوگل، تولید محتوای باکیفیت تنها راه رسیدن به این بخش است. همانطور که میدانید، محتوای کپی شده یا دوپلیکیت میتواند رباتهای جستجو را سردرگم کند و در قابلیت ایندکس شدن صفحات، تأثیر منفی بگذارد. به یاد داشته باشید که همیشه از URLهای کنونیکال برای مشخص کردن صفحات ترجیحی و اصلی استفاده کنید. ابزارهای رایگان متعددی برای تولید دادههای ساختاریافته وجود دارند، بنابراین شما نیازی به نوشتن کدها بهصورت دستی ندارید. برای کاربران WordPress، افزونههای مانند Yoast SEO نیز قابلیت پیادهسازی دادههای ساختاریافته را بهصورت خودکار دارند.
در غیر این صورت، موتورهای جستجو با این دو نسخه از وبسایت مانند دو وبسایت جداگانه برخورد میکنند و مشکلاتی در سئو پدیدار میشود. این فهرست، نقشه راه وبسایت شما را به موتورهای جستجو نمایش میدهد و با استفاده از آن میتوانید مطمئن شوید که موتورهای جستجو هیچ بخشی از محتوای مهم شما در سایت را از دست نمیدهند. سایتمپ XML به طور معمول شامل پستها، صفحهها، تگها و انواع دیگر پستهای شما به شکل دستهبندی شده میشود و تعداد تصاویر و آخرین تاریخ ویرایش هر صفحه را نیز در بر میگیرد. «دادههای ساختاریافته» (Structured Data) به موتورهای جستجو در درک بهتر محتوا و کسبوکار شما کمک میکنند. با استفاده از این دادههای ساختاریافته میتوانید به موتورهای جستجو بگویید که چه محصولی میفرشید یا چه نوع محتوایی در وبسایت خود قرار میدهید.
لایه سوکتهای امن یا (SSL) یک پروتکل امنیتی است که برای ایجاد پیوندهای رمزگذاری شده بین وب سرور و مرورگر ایجاد شدهاست. SSLها اغلب در سایت هایی وجود دارند که شامل دریافت و ذخیره اطلاعات شخصی شما مانند خرید کارت اعتباری است. موتورهای جستجوی بزرگ اخیراً یک سیستم اطلاع رسانی را برای هشدار به کاربران در مورد ورود به سایتهای بدون SSL پیاده سازی کردهاند. استفاده از SSL سایت میتواند اطمینان حاصل کند که موتورهای جستجو کاربران را از صفحه وب شما هدایت نمیکنند و میتواند به حفظ رتبه بندی نتایج جستجوی شما کمک کند. به منظور اعمال SSL در صفحات وب خود، میتوانید یک گواهی امنیتی در دامنه وب سایت خود نصب کنید و وب سایت خود را به HTTPS منتقل کنید.
از آنجایی که اکثر کاربران امروزی از موبایل استفاده میکنند، بهتر است توجهی ویژه به این مسئله داشته باشید. یکی از کارهای آسان برای بهینهسازی قالب، استفاده از AMP و پلاگینهای مرتبط است. متاسفانه، به خاطر موارد فنی و عدم توجه به سئو تکنیکال ممکن است بدون اینکه حتی خودتان بدانید، محتوای تکراری یا Duplicate Content روی سایت خود داشته باشید و صفحات مختلف، محتوایی یکسان را نشان دهند. شاید این موضوع برای یک کاربر مهم نباشد، اما برای موتورهای جستجو مهم است. این تصور غلط وجود دارد که سئو محتوا و لینکسازی خارجی مهمترین جنبههای SEO سایت محسوب میشوند. اما تکنیکال سئو نیز بهاندازهی سئو داخلی و محتوا مهم و تعیینکننده است و اغراق نیست اگر ادعا شود که حتی مهمترین بخش سئو، همین بخش فنی است.
برای مثال میتوانید با «ریدایرکت یا تغییر مسیر» (Redirect) و انتقال لینکهای خراب و قدیمی با صفحات جدید، این مشکل را برطرف کنید. برای پاسخ به این سوالات و کسب دانش بیشتر، پیشنهاد میشود در دورههای آموزشی معتبر شرکت کنید. مکتبخونه دورههای جامعی در زمینه آموزش سئو و همچنین آموزش تولید محتوا و آموزش دیجیتال مارکتینگ ارائه میدهد که علاوه بر آموزش تخصصی، دارای مدرک معتبر، تمرینات عملی و پشتیبانی عالی است. شرکت در این دورهها به شما کمک میکند تا تسلط کاملتری بر اصول سئو پیدا کنید. با استفاده صحیح از تگهای hreflang، میتوانید اطمینان حاصل کنید که کاربران بینالمللی شما بهدرستی به نسخه مناسب از سایت هدایت میشوند.
اما همیشه سایتها بهترین ساختار را ندارند و داشتن سایتمپ XML میتواند به آنها کمک کند. سایتهایی که از سیستمهای مدیریت محتوا مانند WordPress استفاده میکنند، معمولاً با تعداد زیادی افزونه و اسکریپت همراه هستند که ممکن است لزومی به وجود آنها نباشد. حذف افزونههای غیرضروری و بهینهسازی کدهای جاوااسکریپت و CSS میتواند سرعت سایت را بهبود بخشد. مجموعه زیتا به شما کمک میکند که یک سایت با بهینه سازی درست داشته باشید و از نظر تکنیکال تمام موارد به درستی رعایت شود. به مجموعه تکنیک هایی که درون سایت شما برای بهینه سازی جنبه های مختلف آن انجام می شود، سئو داخلی می گویند.
در غیر این صورت، طبق تحقیقات، کاربر در همان 10 الی 20 ثانیه اول سایت شما را ترک میکند. بخش دوم این پلتفرم در قالب «تبلیغدهنده» به شما این امکان را میدهد که کسبوکار خود را به دیگران معرفی کنید. به یاد داشته باشید که تنها کراول شدن توسط یک ربات جستجو به معنی ایندکس شدن تمام صفحات شما نیست. پس از ارسال نقشه سایت، گوگل آن را پردازش میکند و در صورت موفقیتآمیز بودن این فرآیند، پیامی تأییدی دریافت خواهید کرد. سئو خارجی که به آن Off-Page نیز گفته می شود، مجموعه کارهایی است که در خارج از سایت شما انجام می شود. هدف این مدل سئو، ارتقای برند و محبوبیت سایت شما در سراسر وب و محیط خارج از آن است.
در این مقاله، شما را به سفری هیجانانگیز در دنیای سئو تکنیکال خواهیم برد. در این سفر، با رازهای موتور جستجو آشنا خواهید شد و یاد خواهید گرفت که چگونه با بهینهسازی فنی وبسایت خود، رتبه خود را در گوگل به طور چشمگیری ارتقا دهید. یکی دیگر از اهدافی که می بایست برای سئو تکنیکال درنظر گرفت، اصلاح کردن ساختار وب سایت شما است. بهبود سئو فنی سایت با تصحیح اجزای مختلف آن اعم از ساختار لینک ها، توضیحات متا، عناوین، تگ های هدر، اضافه کردن سایت مپ و غیره انجام می شود. اگر نمیدانید سایت مپ چیست؟ پیشنهاد می کنیم مقاله آن را در سایت ما مطالعه کنید.
با پیادهسازی نکاتی که در این مقاله ذکر شد، میتوانید به طور قابل توجهی عملکرد وبسایت خود را بهبود دهید. برای اطلاعات بیشتر و بهروزرسانیهای جدید، توصیه میکنیم منابع معتبر سئو را دنبال کنید. هر چند که این حالت پیش فرض کار را برای کاربران راحت تر می کند، اما از طرفی باعث سردرگمی موتورهای جست و جو می شود. وجود محتوای تکراری می تواند موتورهای جستجو را گیج کند و باعث کاهش رتبه بندی سایت شود. ابزارهایی مانند تگ های Canonical به شما کمک می کنند که صفحه اصلی را به موتورهای جستجو نشان دهید. چرا مهم است؟ کاهش سردرگمی موتورهای جستجو باعث می شود تمام ارزش سئو به صفحه اصلی انتقال یابد.
در نهایت، موبایل فرندلی بودن سایت نه تنها برای جذب و نگهداشتن کاربران موبایل ضروری است، بلکه تاثیر مستقیمی بر رتبهبندی سایت در موتورهای جستجو دارد. با توجه به افزایش استفاده از دستگاههای موبایل، بهینهسازی سایت برای این دستگاهها یکی از مهمترین اقدامات در استراتژی سئو است. بنابراین، سرمایهگذاری در بهینهسازی موبایل میتواند نتایج مثبت و ماندگاری در بهبود رتبهبندی و ترافیک سایت به همراه داشته باشد. بنابراین در قسمت SERP (صفحه نتایج جست و جو) بسیاری از موتورهای جست و جو نمایش داده خواهد شد. این روزها در دنیای کسب و کارهای آنلاین جذب مخاطب و افزایش ترافیک سایت از گوگل یکی از دغدغههای صاحبان کسبوکار است. به طور معمول در مبحث بهینهسازی وبسایت و سئو به روشهایی مانند توجه به تحقیق کلمات کلیدی سئو، نوشتن توضیحات متا و بکلینک اشاره میشود.
جهت بهبود وضعیت سایت خود از نظر تکنیکال ابزارهای بسیاری وجود دارند که میتوان از آنها استفاده نمود. بسیاری از آنها رایگان هستند و برای استفاده از برخی از آنها نیز باید هزینه ماهانه پرداخت کرد. در اینجا بهترین و کاربردی ترین ابزارهای مورد نیاز در تکنیکال سئو را معرفی میکنیم. با این کار وقتی نمایندگان گوگل به سراغ بررسی سایت شما می آیند، می توانند به راحتی در بخش های گوناگون سایت پیمایش کنند. اگرچه بسیاری از اقدامات سئو فنی نیازمند دانش کدنویسی نیستند، اما داشتن اطلاعات پایه از HTML، CSS و جاوااسکریپت می تواند در شناسایی و حل مشکلات پیچیده بسیار کمک کننده باشد. بسیاری از ابزارهای سئو نیز وجود دارند که فرآیندهای فنی را آسان تر می کنند.
ایجاد یک ساختار سایت سازگار با SEO اهمیت بالایی دارد چرا که این امر میتواند تاثیر مستقیم بر چگونگی دسترسی موتورهای جستجو به صفحات سایت شما داشته باشد. ساختار سایت (یا معماری سایت) به نحوه سازماندهی و لینکدهی بین صفحات مختلف اشاره دارد. فایل robots.txt به موتورهای جستجو میگوید که به کدام صفحات وبسایت شما میتوانند دسترسی داشته باشند و کدام صفحات را نباید ایندکس کنند. با استفاده از این فایل میتوانید از ایندکس شدن صفحات تکراری یا صفحات کماهمیت جلوگیری کنید. موتورهای جستجو از طریق خزندهها (Crawlers) صفحات وبسایت شما را بررسی میکنند.
گوگل باتها، بازوان موتورهای جستجو هستند که وظیفه خزش سایت شما را دارند. یک اصل مهم در اقدامات سئو تکنیکال آن است که موانع موجود از سر راه این رباتها برداشته شده و خزش و ایندکس سایت را تسهیل کنند. همچنین شما میتوانید با وضع یکسری قوانین در فایل ربات سایت یا متاتگ (index) خود، خزش صفحات مختلف سایت را کنترل کنید. این طراحی تضمین میکند که محتوای وبسایت شما به طور خودکار با اندازههای مختلف صفحهنمایش تطبیق پیدا کند، به طوری که کاربر با هر دستگاهی که از آن استفاده میکند، تجربه یکسان و بهینهای داشته باشد. برای پیادهسازی طراحی واکنشگرا، میتوانید از چارچوبهای طراحی مانند Bootstrap یا Foundation استفاده کنید. این چارچوبها به شما کمک میکنند تا به راحتی سایت خود را برای دستگاههای مختلف بهینه کنید.
بهبود سرعت بارگذاری صفحات، کاهش نرخ پرش و افزایش تعامل کاربران از جمله مزایای بهینهسازی موبایل هستند که میتوانند به رشد و موفقیت وبسایت شما کمک کنند. بنابراین، سرمایهگذاری در بهینهسازی موبایل یک اقدام ضروری و استراتژیک برای هر کسبوکار آنلاین است. سرعت بارگذاری سایت یکی از عوامل مهم در تجربه کاربری و همچنین رتبهبندی سایت در موتورهای جستجو است. کاربران امروزی انتظار دارند صفحات وب در چند ثانیه باز شوند و اگر سایت شما کند باشد، احتمالاً بازدیدکنندگان را از دست خواهید داد. سئو تکنیکال به بهینهسازی سرعت بارگذاری سایت کمک میکند، که این امر نه تنها تجربه کاربری را بهبود میبخشد بلکه رتبهبندی شما را نیز تقویت میکند. سرعت سایت یکی از مهمترین عواملی است که میتواند بر عملکرد یک وبسایت موثر باشد.
سئو تکنیکال به فرآیند بهینه سازی جنبههای فنی یک وبسایت با هدف کسب رتبه بالاتر در صفحات نتایج جستجو، اشاره دارد. جنبههای فنی، شامل بهینه سازی ساختار، کد و زیرساخت وبسایت برای موتورهای جستجو و کاربرپسندتر شدن آن است. سئو تکنیکال شامل اصول و روشهایی است که به بهبود سرعت بارگذاری سایت، بهینه سازی ساختار URLها، استفاده از نشانه گذاری استاندارد، بهینهسازی برای موبایل، و افزایش امنیت سایت میپردازد. با رعایت این اصول، نه تنها سرعت کار سایت افزایش مییابد، بلکه کاربران نیز تجربه بهتری از جستجو و ناوبری در سایت شما خواهند داشت. خزنده های موتور جستجو نیز به راحتی میتوانند سایت شما را بررسی و ایندکس کنند که این امر به بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو کمک میکند. سئوی تکنیکال یا فنی، به زبان ساده، بهینهسازی بخشهای فنی وبسایت برای بهبود عملکرد آن در موتورهای جستجو است.
با انجام این کار، زمانی که افراد درباره موضوعات حوزه کسب و کار شما سرچ میکنند، سایت شما در سایتهای اولیه نمایش داده میشود و احتمال این که آنها روی سایت شما کلیک کنند، بسیار بالاست. APIهای گوگل یکی از مهمترین ابزارهای سئو شناخته میشود که باعث میشود ترافیک سایت شما به صورت طبیعی افزایش پیدا کند. به همین دلیل میتوانید روی این موضوع سرمایهگذاری کنید و با تبدیل مخاطبان هدف به مشتریان واقعی، سود خود را از یکی کسب و کار آنلاینتان تا حد قابل توجهی افزایش دهید. بهترین مرجع برای کسب دانش تخصصی در این زمینه، شرکت در دوره سئو باکس ژاکت است. اگر این مدت زمان برای چند صفحه یا چند لایه دایرکت محاسبه شود، به وضوح تاثیر آن بر سرعت بارگذاری وب سایت شما مشهود خواهد بود.
یکی از مهم ترین این دسته ها، سئوی تکنیکال است که به تنهایی می تواند تأثیر قابل توجهی در رتبه سئوی وب سایت داشته باشد. به همین منظور در این مقاله از ژاکت سعی می کنیم به زبانی ساده 12 مرحله اساسی سئو تکنیکال در وب سایت را بررسی کنیم. بنابراین اگر مایلید بدانید که سئو تکنیکال چیست و با مهم ترین اقدامات لازم برای پیاده سازی آن در سایت نیز آشنا شوید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. در واقع، سئو تکنیکال پایه و اساس دیده شدن یک وب سایت در نتایج جستجو است و شامل عناصری می شود که ارتباط مستقیمی با محتوای وب سایت یا لینک سازی ندارند، بلکه به ساختار و عملکرد فنی آن مربوط می شوند. یکی دیگر از جنبه های مهم سئو تکنیکال، استفاده از دیتای ساختار یافته یا Structured Data است. با استفاده از این ویژگی، محصولات و خدمات شما در صفحات جستجو برجستهتر دیده میشوند.
تگ canonical به شما کمک میکند تا این مشکل را به راحتی مدیریت کنید و اطمینان حاصل کنید که صفحه مناسب در نتایج جستجو نمایش داده میشود. هدف اصلی گوگل و سایر موتورهای جستجو این است که آنها میخواهند بهترین نتایج ممکن و جذابترین پاسخها را به کاربران و مخاطبان مربوطه به نمایش قرار دهند. بنابراین رباتهای گوگل یا به عبارتی گوگل اسپایدرها صفحات وبسایتها را بر اساس عوامل متعدد و فاکتورهای رتبه دهی خزیده و ارزیابی و تجزیه و تحلیل میکنند. برخی از عوامل همانند سرعت بارگذاری صفحه و یا میزان سازگاری وب سایت با گوشی همراه، بر اساس تجربه کاربر است. سایر عوامل و فاکتورهای رتبه دهی به رباتهای موتورهای جستجو کمک می کند تا درک کنند که صفحات شما در مورد چه موضوعی است و چه ساختاری دارد. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا سئو تکنیکال را به طور کامل برایتان شرح دهیم و مراحل سئو تکنیکال به همراه چک لیست آن را ارائه دهیم.
به محض اینکه وبسایت شما آماده شد، لازم است سایت خود را در سرچ کنسول گوگل و همچنین بینگ وبمستر ثبت کنید تا موتورهای جستجو قادر به کراول کردن لینکهای شما باشند. این پنل همچنین در صورت وجود مشکل یا خطا هنگام کراول و ایندکس کردن لینکها، شما را مطلع و اطلاعات خوبی را در اختیارتان قرار میدهد. ساخت سایت مپ با فرمت XML برای سایت و اضافه کردن آدرس تمام صفحات به آن، یکی از مهمترین کارها برای بهبود سئو تکنیکال است. کاربران همچنین باید فایل مربوط به نقشه سایت را به سرچ کنسول اضافه کنند تا گوگل، تمام صفحاتی که در آن لیست قرار گرفته را به عنوان صفحههای مهمتر در نظر بگیرد. کاربران همچنین در سایت مپ خود میتوانند صفحاتی را که نمیخواهند گوگل آنها را ایندکس کند، اضافه کنند. برای اضافه کردن sitemap به سایت کافیست یکی از افزونههای مخصوص ساخت سایت مپ را نصب و با چند کلیک، sitemap را ایجاد کنید.
اگر وبسایت شما در چند کشور با زبانهای مختلف فعالیت داشته باشد، موتورهای جستجو برای درک کشور و زبان مقصد به کمی کمک نیاز خواهند داشت. اگر به موتورهای جستجو در درک تمایز زبانها و کشورهای مختلف کمک کنید، محتوای وبسایت به زبان درست برای مخاطبان در هر منطقه جغرافیایی نمایش داده میشود. «محتوای کپی یا دوپلیکیت» (Duplicate)، چه در خود وبسایت شما باشند و چه از وبسایتهای دیگر کپی شده باشند، موتورهای جستجو را گیج میکنند. موتورهای جستجو هنگام مواجهه با این نوع از صفحات، نمیدانند که باید به کدام صفحه رتبه بالاتری بدهند. در نتیجه ممکن است صفحات با محتوای مشابه را پایینتر از صفحات دیگر نشان بدهند. سئو تکنیکال کمی پیچیده است و برای آن باید به جزئیات بسیار زیادی توجه کنید.
زمانی که شما اصول سئو را رعایت کنید، قطعاً خیلی بهتر میتوانید در فضای گوگل دیده شوید و این میتواند به رشد و ارتقای کار شما تا حد زیادی کمک کند؛ اما سئوها انواع مختلفی دارند. سوال اینجاست که اصلاً تعریف این سئو چیست، چه اهمیتی برای رعایت آن وجود دارد. در این بخش یاد میگیریم که چطور با سئو فنی، رتبه وبسایت در موتورهای جستجو را بهتر کنیم. بهبود رتبه وبسایت به بعضی عوامل در سئو داخلی و سئو خارجی نیز مرتبط است. به یاد داشته باشید که تمام این عناصر کنار هم میتوانند وبسایتی با سئو عالی و بهینهسازی شده بسازند، بنابراین بهتر است هنگام بهینهسازی هیچ کدام از معیارها را از قلم نیندازید. به طور معمول موتورهای جستجو هنگام کراول کردن وبسایت ردپایی از خودشان در فایل Log به جا میگذارند.
(درست مثل همان قندی که پشت چای پررنگ و تلخ ایرانی میخوریم!) اما در هر حال، یک ارور همیشه یک ارور است و تجربه کاربری را مختل میکند؛ پس بهتر است که چنین خطاهایی را به طور کلی حذف کنید. پس اگر میخواهید بیش از نیمی از مشتریهای بالقوهتان را نادیده نگرفته باشید، واجب است که سایتتان را برای موبایل بهینه کنید. در این مطلب از آکادمی نوین همراه ما باشید تا در 10 دقیقه، مطالبی را در مورد سئوی موبایل بیاموزیم که یک عمر مشتریهای شما را حفظ میکند. مطمئن شوید که مهمترین صفحات کسبوکارتان در بالاترین سطح از اهمیت قرار دارند و تعداد لینکهای داخلی مرتبط آنها بیشتر از صفحات دیگر است. اولین قدم برای اجرای سئو فنی این است که مطمئن شوید صفحات مهم شما به راحتی پیدا میشوند و در دسترساند.
به عنوان مثال، اگر یک وبسایت دارای ساختار مسیریابی پیچیده و گیجکننده باشد، کراولرها مجبورند برای یافتن تمام صفحات موجود در سایت تلاش زیادی کنند که ممکن است برخی از صفحات کراول نشوند. بخشی از مشکلاتی که مرتبط با ارورهای سئو تکنیکال سایت میشوند، مستقیما بر تجربه کاربران اثرگذار هستند. از جمله میتوان به سرعت پایین صفحات، لینکهای شکسته، خطاهای 404 و غیره اشاره نمود. این موارد میتوانند عملکرد ضعیفی را برای تعامل با سایت شما ایجاد کنند که سئو فنی آنها را برطرف مینماید. فایل robot.txt پسوند فایلی است که به رباتهای موتورهای جستجو می گوید کدام صفحات سایت شما را بخزند. بهینهسازی فایل robots.txt برای هدایت خزندهها به بهترین و مرتبطترین اطلاعات شما، راهی عالی برای بهبود رتبهبندی نتایج موتور جستجو و افزایش ترافیک به سایت شما است.
مثلاً اگه صفحت برای کاربران انگلیسی زبان توی آمریکا و انگلیس دو نسخه متفاوت داره، با استفاده از این تگ به گوگل میگی که هرکدوم از این صفحات برای کدوم کشور یا زبان خاص نمایش داده بشه. فرض کن کلی محتوای خفن روی سایتت داری، اما گوگل اصلاً اون صفحات رو نمیبینه! ایندکس شدن صفحات یعنی گوگل صفحات سایتت رو شناسایی کرده و اونها رو در دیتابیس خودش ثبت کرده. اگه صفحاتت ایندکس نشده باشن، حتی اگه بهترین محتوا رو هم نوشته باشی، هیچکس نمیتونه اونها رو توی نتایج جستجو ببینه. Robots.txt چیه؟ این فایل یه فایل متنی سادهست که میتونی به رباتهای موتور جستجو بگی کدوم قسمتهای سایتت رو بررسی کنن و کدوم قسمتا رو نادیده بگیرن.
هرچقدر به صفحات ریدایرکت، بن بست (صفحات 404) کمتری برسید، این موارد نشانه ای از بهینه بودن تکنیکال سایت شما خواهند بود. اگر نمیدانید ارور 404 چیست، پیشنهاد می کنیم مقاله ارور 404 چیست؟ را در سایت ما مطالعه کنید. مهدیه اسماعیلی هستم، دانشجوی برتر دوره متخصص سئوی آمانج، علاقهمند به نوشتن و سئو و دنیایی که گوگل قرار است خلق کند. یک ابزار دسکتاپی که سایت شما را خزیده و تحلیل دقیقی از جنبه های فنی سئو ارائه می دهد. بنابراین اگر خودتان سئو را بلد نباشید، تا آخر عمر باید به متخصصان سئو متکی باشید و در درازمدت هزینههای هنگفت بپردازید. به همین دلیل است که یادگرفتن سئو انتخابی هوشمندانه است که هم شما را برای سایت خودتان خودکفا کرده، و هم باعث میشود که به یک متخصص تبدیل شوید و از این راه نیز کسب درآمد کنید.
سئو تکنیکال یک بخش حیاتی و مقدماتی از استراتژی کلی سئو است که نباید نادیده گرفته شود. با افزایش استفاده از دستگاههای موبایل برای دسترسی به اینترنت، سازگاری سایت با موبایل اهمیت بسیاری پیدا کرده است. موتورهای جستجو مانند گوگل سایتهای موبایلفرندلی را ترجیح میدهند و در نتایج جستجو رتبه بالاتری به آنها میدهند. سئو تکنیکال شامل بهینهسازیهایی برای اطمینان از سازگاری سایت با دستگاههای موبایل است، که این امر به جذب ترافیک بیشتر و بهبود رتبهبندی کمک میکند. مثلاً اینکه شما لینک شکسته و خراب را دور بریزید تا بتوانید فضایی برای افزایش سرعت سایت به وجود بیاورید.
این به معنی استفاده از ساختار URL مناسب، ایجاد نقشه سایت (Sitemap) و استفاده از فایل robots.txt برای هدایت خزندههای موتورهای جستجو است. همچنین، باید از لینکسازی داخلی مناسب برای ارتباط صفحات مختلف سایت با یکدیگر استفاده کنید. مطالبی که در این مقاله به آن پرداختیم از مهمترین موارد مرتبط با سئو فنی بودند که حتما باید به آنها توجه کنید. با رعایت کردن و توجه به سئو تکنیکال میتوانیم رتبه صفحات مختلف سایت خودمان را بهبود دهیم و سئو فنی پایه و اساس خزش، ایندکس و رتبه بندی در گوگل است. دادههای ساختاریافته یک روش استاندارد برای ارائه اطلاعات در مورد یک صفحه است که به موتورهای جستجو اجازه میدهد تا محتوای صفحه را بهتر درک کنند.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری